وبلاگ امیر حسین جعفری

بلاگ نویس کوچکی از مشهد

وبلاگ امیر حسین جعفری

بلاگ نویس کوچکی از مشهد

وبلاگ امیر حسین جعفری

سلام من امیر حسین جعفری بلاگ نویس کوچکی از مشهد.
امید من براین است که در ساخت و بلاگ به من کمک کنید

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

سلام

شاداب سازی ظاهری در مدارس 

در این بخش اکثرا مواردی مورد توجه قرار می گیرد که قابل رویت و قابل لمس کردن باشد و در واقع اموری که لذت بصری ایجاد می کند یا دیدن فضا و محیط زیبا باعث ایجاد نشاط می شود مورد توجه قرار می گیرد.

۱- فضاسازی و زیباسازی حیاط مدارس، از جمله دیوارها، سطح زمین، کاشت درخت و گل و گیاه گذاشتن نیمکت های رنگی و زیبا در حیاط مدرسه، تابلوی زیبای سر در مدرسه، دیوارهای تمیز و زیبا و تزیین شده با نقاشی های زیبا، نماسازی های مختلف.
۲- زیباسازی مناسب ساختمان مدارس از جمله هماهنگی کاشی و سرامیک و سنگ – رنگ آمیزی در و دیوارها، پرده های زیبا جهت کلا س ها، زیباسازی راهروهای کلا س ها، دفتر معلمان، اتاق مشاوره و…
۳- زیباسازی و تمیز بودن نمازخانه استفاده از خوشبوکننده ها، استفاده از نوشته ها و خطاطی های زیبا و استفاده از گلدان های زیبا، استفاده از فرش های زیبا و هماهنگ با پرده ها تمیز بودن و زیباسازی دستشویی ها و وضوخانه (حتما فضای وضوخانه از کاشی و سرامیک زیبا و تمیز استفاده گردد) محل آبخوری ها سنگ شده باشد و در وضوخانه ها از لوله کشی آب گرم استفاده شده باشد.
۴- زیباسازی راهروها و ورودی ها با استفاده از گلدان های گل طبیعی و مصنوعی.

  • امیرحسین جعفری

سلام

اهمیت شادی در مدرسه

 

** اهمیت توجه به نمادهای شادی در مدارسیجاد فضای نشاط آفرین در مدارس با راهکارها و ابزارهای متفاوت، موضوعی است که کارشناسان بر آن تاکید دارند.
نیک نژاد در این زمینه در گفت وگو با پژوهشگر ایرنا گفت: باید در مدارس از نمادها، رنگ ها و نشانه های شادی آور استفاده کرد. فضای مدارس ما به لحاظ فیزیکی برای دانش آموزان ایجاد نشاط نمی کنند. ساختمان مدارس در بیشتر موارد قدیمی و تا اندازه تخریب شده است. طراحی داخل کلاس ها نیز معمولا یکنواخت و کسالت آور است و در بیشتر موارد حتی کلاس های دانش آموزان درست و حسابی رنگ نشده است.
این کارشناس آموزش و پرورش در ادامه بر اهمیت پوشش دانش آموزان در ایجاد نشاط و شادی آنان تاکید کرد و افزود: رنگ و طرح لباس های فرمی که مدارس چه برای پسران و چه برای دختران در نظر می گیرند باید نشاط را برای دانش آموز به ارمغان آورد اما در بیشتر موارد پوشش دانش آموزان در مدارس قدیمی است و حتی رنگ های استفاده شده برای لباس ای فرم دانش آموزان رنگ های کدر و تیره است.
به گفته نیک نژاد یکنواختی نگاه های حاکم بر کتب درسی و روندهای آموزشی نیز معضل دیگری است که وضع را بدتر می کند. وی در این زمینه افزود: متاسفانه محتوای غالب کتاب های درسی در مدارس ما به روش بسیار خشکی ارایه شده و نوع تدریس معلمان نیز این شرایط را بدتر می کند، به گونه ای که دانش آموز باید سر کلاس بنشیند و به سخنرانی خشک معلم گوش دهد. این نوع از ارایه درس توسط معلمانی که آموزش کافی در زمینه نحوه ارایه دروس به دانش آموزان ندیده اند، رفته رفته علاقه و انگیزه را از دانش آموز می گیرد و دانش آموز را از درس و مدرسه دلزده می کند.
نیک نژاد اضافه کرد: تمرکز سیستم آموزشی نباید روی حفظ کردن، نمره و معدل باشد، بلکه باید با شاد و انگیزه بخش کردن دروس بر پرورش استعداد و خلاقیت در دانش آموزان مستعد متمرکز شود.

  • امیرحسین جعفری

سلام

راه های شادی چیست؟

ازجمله ورزش

زنگ تفریح داشته باشید

افرادی که افسرده هستند معمولا زمانی برای استراحت و رسیدگی به امور روانی خود ندارند. انجام دادن برنامه های روزمره به صورت عجله ای بدون حتی دقیقه ای نفس کشیدن، احساس رضایت مندی را در انسان ها کور می کند.

بین کارهای خود زمانی برای تمرکز و تنفس داشته باشید تا کار بعدی را با دقت و آرامش بیشتری پیش ببرید.

می توانید کارهایتان را طبق اولویتی که دارند در برنامه قرار دهید و ما بین آنها حتما یک استراحت هر چند کوتاه داشته باشید تا میزان ضربان قلبتان بالا نرود و آرامش بیشتری داشته باشید.

راههای خوشبخت بودن را بیاموزید

خوشبختی یک مهارت است که می بایست برای احساس کردنش، این مهارت را بیاموزید.

راهکارهای بسیاری وجود دارد که شما را به حس رضایت مندی از زنگی نزدیک می کند در صورتی که اگر بدون برنامه پیش بروید هیچ گاه این راه ها را نخواهید آموخت.

بیشتر مردم زمان کافی برای تجدید الگوها و تفکرات خود دارند ولی همواره فکر می کنند که قربانی اخلاق دیگران شده اند. پیگیر باشید و برای رسیدن به اهدافتان جستجو کنید، یافتن توضیحات منطقی برای پرسشهایتان شما را به سمت حس خوشبختی هدایت می کند.

  • امیرحسین جعفری

سلام

به نظر شما تعریف شادی چیست؟                        

ازآنجایی که مسأله ی شادی توسط مسلمانان مورد افراط و تفریط قرار گرفته و عده ای دین اسلام را دین اندوه می دانند، لذا جهت تبیین مفهوم و شناخت جایگاه والای شادمانی و ارائه ی عوامل شادی آفرین در مکتب وحی، این موضوع انتخاب شده است. در این تحقیق برای رسیدن به اهداف مورد نظر از کتاب های دینی و روانشناسی معتبر و روش کتابخانه ای استفاده گردید. پژوهش حاضر در جهت اثبات این مطلب است که عوامل معنوی مانند ایمان به خدا و عبادت او، آخرت محوری و ... بیشترین تأثیر را برای رسیدن انسان به شادی واقعی دارا هستند.

  • امیرحسین جعفری